Kisah demam

 Me

Semalam tengok berita, Selangor antara kawasan yang suhu sangat panas 36 darjah celcius. Semua disebabkan pertukaran angin monsun dan menyebabkan kawasan-kawasan tertentu sangat panas. Disebabkan cuaca yang panas sangat jugakla, antibodi badan aku tak kuat, jadi aku demam. T_T. Ada beberapa sebab kenapa aku tak suka demam selain redha yang Tuhan sayangkan aku sebab tu dia bagi aku sakit.

Cerita 1
Kalau demam, benda yang paling aku takut, kerja yang bertimbun-timbun tergendala.(takdelah sampai bertimbun). Yang paling tak best, if demam, kelas akan tertinggal dan yang lagi tak best kelas tu aku kene follow kalau tak aku akan tertinggal dan tak faham satu benda penting yang tak belajar.Sigh. Serius tak suka. Lagi-lagi kalau time tu ada test, presentation atau tajuk baru yang akan diajar.

Cerita 2
Yang tak bestnya demam, aku kene fikir cara nak balik umah, cara nak g klinik (memandangkan mc hanya diterima lau pegi Pusat Kesihatan Uitm sahaja), and terima kasih kat kawan-kawan aku yang sudi teman dan hantar aku lik.Serius badan aku dah menggigil sejuk dan tak tahan sangat dengan air-cond kat studio time tuh. Yang tak bestnya, aku takkan pergi klinik kalau aku dah demam teruk sebab aku dah tak larat langsung, tau nak makan panadol baring, tidur n berselimut sampai berpeluh.

Disebabkan tu juga, aku terpaksa miss quiz Arab yang 1st sebab aku takde surat mc, sebab aku tak pergi klinik pada hari yang aku demam teruk. And it really S**k. Yang paling tak best, bila petang tu aku nak g, badan aku dah sejuk sikit, panas pun tak. Kalau pergi jumpa doktor mesti tak dapat mc. Malam sikit kul 10 badan aku panas balik.hurm.

Lagi yang tak best, Pusat Kesihatan Uitm tak boleh kuarkan mc untuk hari sebelumnya, sebab dah set dalam system, mc akan dapat hari yang pergi dan seterusnya kalau demam dijanka teruk. Aku demam hari selasa, aku g klinik hari khamis sebab demam tak kebah2, badan aku dah seram sejuk balik, bila g klinik aku dapat mc dua hari tus, and tus lik umah sebab cuti seminggu. Seronokkan?

Cerita 3
Yang tak bestnya demam, aku tak dapat pergi kelas(walaupun aku ske ponteng kelas, aku de masa-masa yang best nak ponteng tapi bukan waktu demam.)Bila tak dapat pergi kelas, aku tak tahu information terkini lagi-lagi hari sebelum cuti. Aku tak tau lecturer cakap pe, tak tahu tugasan pe dengan jelas. Memang boleh minta kat member, tp apa yang member sampaikan tak seperti yang aku faham dari lecturer. Jadi memang rasa tak tenang cuti ni.huhu.


Conclusion, aku memang tak suka demam sebab ia terlampau menyusahkan kehidupan aku sebagai seorang student yang amat takut tertinggal subjek penting. =(





p/s: Alhamdulillah dah baek demam.

0 comments:

Post a Comment