Do you have SOUL?


Apa makna soul tu? korang tahu ke? aku pun kurang pasti..tapi semua melibatkan jiwa dan perasaan... post kali ni bukan tuk nak tau pasal jiwa, atau sakit jiwa, atau gila, atau tidak siuman dan seangkatannya...post kali ni tuk aku bagi pendapat tentang orang yang boleh bercinta banyak kali...


Sebelum tu aku nak bagi definisi orang yang bercinta banyak kali ni... mungkin situasi yang aku maksudkan ialah orang yang sedang bercinta tapi dalam masa yang sama bercinta dengan orang lain, oran yang baru clash lepas tu tak sampai 3 hari dah couple len, orang yang tiap2 tahun tukar cintanya dan seangkatannya..


(ehem2...post yang agak jiwang dan menyentuh hati...)... aku sajer wat post ni sbb aku terlalu memikirkan... bagaimana seseorang tu leh couple banyak kali? bagaimana seseorang tu leh couple ramai2 dalam satu masa? bagaimana seseorang tu ada hati tuk mainkan perasaan orang lain? bagaimana seseoran tu leh tukar clash n bercinta dengan orang len dalam masa xsampai seminggu dua?


Aku asyik fikir tentang hal ni... bagaimana rasanya hati seseorang tu dipermainkan. bagaimana rasanya hati seseorang tu dilukakan.. bagaimana perasaan seseorang tu bila dapat tau couple die curang? hard bukan?


Balik semula pada persoalan yang pertama... aku teringin nak tanya orang yang boleh berubah hati dekat orang lain dengan cepat... antara soalan yang mungkin akan aku tanya...

1. Korang tak pernah teringat kenangan lama korang ke?
2. Korang tak ingat ke anniversary korang?
3. Korang tak ingat ke 1st time korang date?
4. Korang tak ingat ke cemane korang leh jatuh hati dengan si Dia wat pertama kali?
5. Korang tak pernah dilukakan ke?sebab tu korang leh lukakan hati orang lain sesuka hati...?
6. Korang tak rasa perbuatan korang tu menyakitkan hati ker?
7. Bagaimana korang leh teruskan hidup tanpa orang yang korang sayang selama ni?
8. ......dan banyak lagi...


Antara perkara yang bermain dalam fikiran aku... kemungkinan orang yang suka menkan hati orang ni adalah orang yang TOP maksudnya... hensem, lawa, gorjes, smart n so on... mungkin.. tu aku leh pikir dengan logik lagi.. maybe korang demand dengan pe yang korang de, so korang leh tinggalkan couple korang sesuka hati sbb korang dah de pendirian, "petik sekali, sepuluh yang datang..!"....


Itu alasan yang menjelikkan aku dan sesiapa yang pernah dilukai oleh pasangan PERFECT ni... tapi yang aku xleh terima, kadang yang muka tak berapa siap pun de hati nak mainkan perasaan orang lain... xterpikir ke kat hati suatu hari nanti korang pula yang akan dilukakan...??


Aku selalu terfikir, cemana aku nak hidup tanpa orang yang aku sayang selama ni... orang yang jaga aku sejak berapa tahun ni.. cemana aku nak hidup kalau satu hari nanti orang yang kita sayang tinggalkan kita, lupakan kite, tinggalkan kita... orang yang kita sayang termasuk mak ayah kita... adik beradik kita... apa perasaan kita..


Aku tak tahu nak describe cemaner lagi... kenapa korang suka sangat mainkan perasaan orang lain... apa yang korang dapat? Bangga dengan kawan2? Gembira sebab dapat menkan hati orang? mungkin dalam dunia ni ada orang jenis camtu..mungkin tiada kesedaran sampailah satu hari nanti korang akan kehilangan orang yang betul2 korang sayang.. baru korang tau cemana hati korang akan dilukakan, dipermainkan dan akan ditinggalkan... bagaikan disiat-siat... ATAU mungkin korang jenis yang takde hati dan perasaan langsung a.k.a HATI KERING.... elakkan daripada menjadi orang yang begini...


Jadi ni jer tuk post kali ni... aku nak sangat tahu jawapan dari mereka2 ini...mungkin alasan mereka munasabah...?mungkin.... adios... T_T






p/s: post merepek..

0 comments:

Post a Comment